„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Jarocinie. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Cel operacji: Promocja produktów wytworzonych przez grupę producentów (Masło extra tradycyjnie wyrabiane z Jarocina, Stołowy śmietankowy tradycyjnie wyrabiany z Jarocina, Maślanka naturalna z Jarocina, Śmietanka kremowa 30% z Jarocina, Twaróg półtłusty – krajanka z Jarocina) oraz upowszechnienie wiedzy o tych produktach i systemie jakości, w ramach których te produkty zostały wytworzone (system Jakość Tradycja). Planowane efekty kampanii: Zwiększenie rozpoznawalności produktów ujętych w opisie operacji (Masło extra tradycyjnie wyrabiane z Jarocina, Stołowy śmietankowy tradycyjnie wyrabiany z Jarocina, Maślanka naturalna z Jarocina, Śmietanka kremowa 30% z Jarocina, Twaróg półtłusty – krajanka z Jarocina) wymaga poniesienia nakładów na szeroko pojętą promocję. Dlatego konieczne jest wsparcie na działania pozwalające na dotarcie do odbiorców. W Polsce nadal obserwuje się niski poziom wiedzy na temat istnienia unijnych systemów jakości, w ramach których wytwarzane są wysokojakościowe produkty. W rezultacie utrzymuje się niski popyt na te produkty. Działania informacyjne i promocyjne opisane w niniejszym opisie operacji skierowane są do konsumentów (grupa docelowa: kobieta 25+, odpowiedzialna za zakupy) w szczególności w celu zapoznania ich z produktami wskazanymi we wniosku o przyznanie pomocy oraz zwrócenia uwagi na specyficzne cechy produktu. Dotarcie do konsumenta ma na celu zwiększenie wiedzy w zakresie wysokojakościowej produkcji a tym samym wzrost popytu na te produkty.